Miljonär

När jag var liten drömde jag om att åka till Maldiverna och om att vara miljonär. Båda grejerna kändes så avlägsna som en dröm gör. Som något man själv inte kan påverka utan att om det slår in så är det ren tur. Jag har fortfarande inte varit på Maldiverna och kanske är det en anledning till att jag idag kan titulera mig som miljonär.

Rent tekniskt har vi varit miljonärer sedan vi realiserade en vinst från en tidigare fastighetsaffär. Men det är första gången som portföljen visar ett sjusiffrigt belopp och även om inget speciellt har förändrats så är det ett fint kvitto på att det går att spara sig fri. För tre år sedan skyfflade vi in precis allt vi ägde för att köpa hus och lägga oss på en rimlig belåningsnivå. Därefter tog det några månader att fundera ut vad vi ville uppnå. Så man kan säga att det tagit oss ca 2,5 år att nå den första miljonen. Det är viktigt att poängtera att portföljvärdet i sig inte är det viktigaste utan att det främst är avkastningen och ökad avkastning som är intressant. Men den första miljonen är väl ändå alltid speciell eller? Tack börsen för den extra skjutsen nu på slutet. 



Kommentarer

Only2down sa…
Hej! Jag var på Maldiverna för 35 år sedan och då talade dåvarande Greta dvs AL Gore amerikansk vicepresident att om 10 år så skulle havet stiga och Maldiverna försvinna. Högsta punkten över havet var 2 meter och 1,2 meter på ön där vi befann oss. Det var en fantastisk resa för dykare med eller utan tuber. Så åk dit men ta en restresa som vi gjorde för då blev det inte dyrare än vanlig charter. Sen har jag för mej att Maldiverna är kvar ännu.
Barry

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början