Ledig utan fomo

10 dagar sedan jag loggade in på depån. Nåt sorts rekord och ingen fomo. Portföljen har ändå ATH mest hela tiden och börsen tickar på. Det är på många sätt målet för mig, att låta tiden göra jobbet medan jag gör annat. Kanske därför jag graviterar mot investmentbolag och sneglar mer mot fonder. De där kryddorna som potentiellt kan bli nåt stort känns det som att man måste bevaka så mycket mer att det nästan inte är värt det, för mig. Vi får se.

Börsen känns galet het nu, 20% upp i år inklusive utdelningar. Där känner jag dock viss fomo. Ena benet i sälja av det som stigit mest, andra benet i att vara fullinvesterad. Psyket sätts på prov. Men jag får trösta mig med att proffsen inte verkar veta mer än mig. Så jag fortsätter med att köpa lite, bygga lite kassa och amortera lite mer. Den fegas strategi.    

Så vad har jag gjort i tio dagar då? Jo varit ledig, umgåtts med familj och vänner och njutit av det otroliga vädret. Det gör mig inte mindre motiverad till att spara mig friare. Tiden är ovärderlig. Idag sitter jag på jobbet och solen gassar in i fönstret. Inte så att jag lider, men att vara här mer än jag behöver känns inte aktuellt . 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär