Tid

En stor anledning till att jag vill bli friegen är att jag vill frigöra tid till sånt jag värderar högre än mitt förvärvsarbete. Just tiden är ju något man aldrig kan få tillbaka och på slutet har det hänt grejer som gjort att jag verkligen förstått hur viktigt det är att ta vara på den tid vi har. Det finns många olika sätt att frigöra tid; arbeta deltid, städhjälp, strunta i att städa?, osv. 

För mig har det aldrig varit ett alternativ att gå ned i tid då jag känner att det skulle fördröja tiden tills jag kan bli friegen samt att det skulle bli så att jag fick göra mitt jobb på kortare tid med mindre lön.

Jag har därför valt en väg där jag för ett drygt år sedan bytte jobb. Från ett heltidsjobb till ett annat, från privat till statligt. Arbetsuppgifterna är liknande men skillnaden är att jag nu har fem minuter med cykel till jobbet, kontra 25 minuter. Vidare har jag nu trettio minuter lunch kontra en hel timme. För mig kapar dessa förändringar 70 minuter, varje dag! Jag lämnar hemmet senare på morgonen och kommer hem tidigare, fått högre lön och mer semester på det. Nöjd med mitt time hack!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär