Biblioteket

Nu kanske du tror att jag ska säga, wow jag har kommit på att man kan låna böcker på biblioteket gratis, värsta life hacket. 

Nej jag tänkte ta det ett steg längre. Jag har nämligen insett att jag arbetar väldigt nära ett universitetsbibliotek vilket är en guldgruva. För det är nämligen så att just universitetsbibliotek måste ta in alla titlar, även skönlitterära, trots att de inte direkt marknadsför det. Det är inte så många som vet det tror jag. Eller så var jag bara sist på bollen. Hur som helst har jag märkt att många titlar som jag är intresserad av ofta finns tillgängliga och jag ogillar att vänta på böcker som aldrig återlämnas. 

Det har ju blivit populärt bland FIRE-folket att skriva böcker och de verkar komma ut på löpande band, kul! Inget ont om dessa men de är kanske inte alltid värda att köpa. Så i sann frugalanda i kombination med KonMari där jag helst inte vill samla på mig saker, så är ju biblioteket en guldgruva. 

Kollade nu på morgonen efter Åsa Axelssons "Jag lämnar Ekorrhjulet" och den fanns inne.  Blir perfekt kvällsläsning och så kan jag lämna tillbaka Elin Helanders "Hjärnkoll på pengarna" och "Så kan du också bli miljonär innan 30..." 

Till mina barn lånar jag långa kapitelböcker som tar ett tag att läsa. Dem går allt som oftast att låna om två, tre gånger utan att det är någon som helst kö. Så skynda dig nu till universitetsbiblioteket om du har något där du bor, men säg det inte till så många.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär