Courtagefritt månadsspar i XACT Högutdelande

När jag köpte mina första aktier för drygt tio år sedan så startade jag en VP på Aktiedirekt som senare blev Nordnet. Det är väl ungefär hela anledningen till att jag idag handlar via dem och inte Avanza. Jag blev kvar, som en annan storbankskund. Det är lite intressant egentligen med tanke på att jag bytt just gammelbank två gånger sedan 2015 då vi köpte hus. Visst är det lite meckigt men det är sista vapnet som jag som kund kan ta till när ränterabatten ska omförhandlas och banken tycker att dem tjänar för lite på mig. Och känslan att som riktigt A-kund (förutom att förmögenheten förvaras hos nischbank) bara säga tack för inget och dra vidare är väl värd mödan att ändra lönekonto på jobbet och uppdatera sin swish. 

Det blev ett sidospår, tillbaka till Nordnet. För det finns ju faktiskt bra saker med Nordnet också annars skulle jag inte vara kvar som kund. (Nej jag är inte sponsrad.) Nu gillar ju jag att hålla koll på depån och göra mina köp själv. Men när det kommer till den börshandlade fonden XACT Högutdelande så har Nordnet en riktigt schysst deal som jag nyttjar.

Jag kan nämligen ställa in ett automatiskt månadsspar och så köps andelar i XACT Högutdelande för hela summan, utan courtage! Väljer jag att köpa den som vanligt i min ISK får jag betala courtage så detta är win-win för mig. Ni kanske börjar fatta att jag gillar att hitta sätt att spara pengar i vardagen utan att det innebär stora uppoffringar för mig. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär