Fredagar

Många, mig inkluderad, tycker (intalar sig själva) att fredag är veckans bästa dag. Man orkar lite extra för att man vet att helgen stundar och när lördagen kommer behöver man inte stressa upp klockan sex på morgonen. Väljer man att maxa fredagen så att man dessutom kanske går ut på middag eller fest så har man lyxen att slippa att vakna upp med ångest över att det snart är måndag igen.

Klipp till hur mina fredagar är för det mesta. Ja man är lite extra glad för att helgen stundar och ja man biter ihop och klarar lite till. Men om nån jävel sedan skulle säga, haha skoja bara, det är tisdag. Då skulle typ marken försvinna under en. Jag lever på marginalen så att säga. Man orkar till fredagen, skyndar och hämtar barnen, åker hem, hoppar i mjukisarna, hinner tjoa lite för att det är fredag för att två timmar senare somna i soffan av utmattning. 

På senare tid när vi allt som oftast tar det lugnt hemma på fredagarna kan jag känna att den inte innehåller mycket mer än en hel arbetsveckas ackumulerade kraftuttömning. Rätt så ofta slutar det med att jag går och lägger mig ungefär samma tid som om det skulle varit en vanlig surtisdag. 

Man börjar på måndagen med rätt mycket kraft från helgen, går in på tisdagen då allt redan känns väldigt mycket vardag. Sen rullar det på med träningar, läxläsning, nån tvätt som ska göras osv, för att till sist nå klimax på fredagen då man egentligen har minst energi.

Det ska bli intressant och se om framtidens fredagar känns trista och urvattnade för att jag kanske bara har varit och tränat och promenerat i solen. Vi får se helt enkelt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär