En frugal i fårakläder

Jag har nog alltid varit åt det sparsamma hållet, det får jag medge. Jag var den som satt med en smältande glass medan andra redan ätit upp sin och om man letade i mitt rum kunde man hitta dammigt lördagsgodis från månader tillbaka. Det låter kanske inte så charmigt men jag vill understryka att jag inte hade problem med att bjuda. Självklart har denna medfödda frugalitet följt med mig genom livet även om den legat latent från tid till annan. Men nu kan jag börja skörda frukten av min sparsamma ådra.

Nu när jag är vuxen känner jag att det är viktigt att inte vara snål mot andra, framförallt inte mot de jag tycker om. Snarare gör jag mina frugala trix för att i ett andra led kunna vara generös mot familj och vänner och mig själv. Om jag cyklar till jobbet istället för att åka bil så drabbar det ju ingen annan liksom.

På utsidan tror jag att jag verkar vara som alla andra, är inte den som säger nej till grejer, men på insidan är jag en frugal själ och jag gillar det. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär