Inköp januari - mars

Som jag tidigare har nämnt så har jag lite av ett motstånd mot att köpa aktier just nu när det känns som att konjunkturen håller på att vända. Samtidigt vill jag ju inte helt stå utanför och missa avkastning så jag har faktiskt gjort en del inköp men inte för hela summan vi sparar varje månad. Tiden får utvisa om det var ett bra eller dåligt beslut. Och ja jag har köpt en del bank trots härvor. Bankaktierna ska förhoppningsvis få ligga riktigt länge och gro till sig.

Kom ihåg att detta verkligen inte är någon aktietipsblogg. Anledningen till att jag ändå visar mina innehav är för att jag tror att transparensen ger någon sorts trovärdighet. Det är ingen magi (förutom ränta på ränta då...) i att spara i aktier och fonder. Alla kan göra det men man måste våga. Och man behöver inte vara fräsig börsmäklare a la Billions för att lyckas. Det går bra för oss medelsvenssons med medellöner som tar medelstor risk också. Trägen vinner!

Såhär har det sett ut.

Axfood 10 st
Boliden 12 st
Danske bank 10 st
Holmen B 70 st
Investor 7 st
Klövern Pref 5 st
Kone 5 st
3M 7 st
Nordnet superfonden Sverige 8,4 st (månadsspar)
Nobina 30 st
SHB A 5 st
Swedbank A 40 st
Telia 80 st
Tomra 20 st
XACT Högutdelande 30 st (månadsspar)



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär