Rea som inte är rea

För ett tag sedan fyllde jag år och plötsligt ville många gratta mig på mailen. Inte mina vänner såklart, vi har närmare relation än så, nej utan företag. Allsköns företag som trots GDPR lyckats sniffa rätt på, eller behållit mina personuppgifter utan medgivande.

Hur som helst ville de uppmärksamma min födelsedag genom att erbjuda mig att köpa en valfri vara med alltifrån 5% upp till 25% rabatt.  Tack men nej tack! Nutidens marknadsföring verkar vara att erbjuda alla-hjärtansdagrabatt om 14%, 10% på hela sortimentet bara idag, nästa dag förlängs erbjudandet, flashrea, osv. Sämst är väl ändå köp 3 få den billigaste på köpet som endast är bra om du köper tre exakt lika dyra grejer, vilket sällan händer. Det är verkligen sorgligt att vi är så lättlurade.

Jag har absolut gått på liknande knep men nuförtiden tittar jag inte åt reor och rabatter under 20%. När jag ska köpa något dyrare gör jag följande; kollar recensioner, läser på om kvalitet och tillverkning och sen funderar jag lite till på om jag verkligen behöver det jag tänkt köpa. Om jag sedan fortfarande känner behovet så gör jag köpet i den butik som erbjuder bäst pris i kombination med pålitlighet vad gäller kundservice och liknande. 

Jag bidrar absolut till butiksdöden men den "hjälp" jag fått i fysiska butiker har aldrig motsvarat det utbud och den information jag kan hitta på nätet, tyvärr. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär