Maxa tjänsteresan

Jag vet att det finns en falang som ser tjänsteresor som en extrainkomst i och med att man oftast får traktamente. Om man då ligger å hökar på hotellrummet med, om möjligt medhavd mat, eller absolut billigaste köpematen så kan man alltså gå plus. 

Jag tänker i detta fallet lite tvärtom. Nu när jag var på tjänsteresa så åkte jag till en stad där  jag har kompisar och passade därför på att träffa dem på kvällen. Vi drack vin och åt ute på ett bättre ställe. På så sätt tycker jag att min tjänsteresa blir maxad. Jag åker iväg och jobbar men har fria kvällar där jag har "minisemester". När man har familj så innehåller ju vardagarna inte så mycket restaurangbesök och vindrickande, så man får ju passa på när man kan. 

Tillbaka på jobbet är jag nu nöjd med att fått ett par trevliga kvällar subventionerade av min arbetsgivare. Lite Eurobonus och hotellpoäng ser jag som en bonus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär