Budget 2020

Jag har ett excelark där jag för in alla intäkter, kostnader och sparande månadsvis. Kostnader som inte betalas månadsvis periodiseras ut över alla månader. Även kostnader som varierar mycket fördelas jämt över året. Detta gör jag för att kunna få fram ett snitt över våra kostnader. Jag tycker inte att det är speciellt intressant att veta exakt hur mycket en enskild månad kostar.

Nu har jag fyllt i årets ark (som sedan uppdateras eftersom med utfall.) Det visar sig att vi i snitt bör kunna ligga på 45% sparkvot. Vi har ökat våra inkomster något och har fler utdelningar. Samtidigt räknar jag med kostnader på ca 30 000 kr i månaden inklusive renovering och resor för ca 100 000 /år. Utöver detta räknar vi med att bygga lite mer buffert om ca 50 000 kr till oförutsedda kostnader, främst relaterade till huset.

Vi får se hur rätt jag hade i slutet av året.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär