Blodgivare

Jag har varit blodgivare i ca tio år. Det är ett enkelt sätt att göra något bra för sina medmänniskor och samtidigt får man en minihälsocheck eftersom man kan se sina senaste blodvärden. Som ersättning kan man få en del till serien Swedish Grace, Ittalaljushållare, eller så kan man donera till välgörenhet. Som ni förstår så ger man inte blod för ersättningen utan för att man förhoppningsvis kan hjälpa någon.

Idag kom en kollega tillbaka från jobbet. Hen har varit hemma för vab i två veckor för att hens dotter krossade sin mjälte varpå fyra liter blod rann ut i buken och hon vara nära att dö. Min kollega var verkligen tacksam för att jag är blodgivare. Jag är ingen ängel som bara gör gott, inte alls, men visst kändes det bra att få direkt feedback på att man kan göra skillnad. Jag vet inte vad jag vill ha sagt egentligen men det där med att göra saker för andra har nåt. Är det filantrop jag ska bli när jag blir stor, större? Trevlig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Friegen

Början

Miljonär